• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

bank erbjöd lån ,tips?

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Mitt kreditbetyg är 2.96, 14-15 förfrågningar.

blanco på ca 870.
6 st lån på UC.

Banken hade tittat på min senaste UC från januari och tagit en bisnode på mig i början av månaden. Dom hörde av sig och erbjöd 200.000 till 16.9% ränta.

Jag har inte tänkt ta någon ny UC fram tills mina förfrågningar har försvunnit.

Men med dessa 200.000 så kan jag samla ihop lånen och endast ha 4 st kvar.

Månadskostnaderna för dom andra 3 lånen är ca 3600 kr, med det här skulle det bli 3000 kr i månaden. Räntan blir ju högre men kommer det att förbättre mitt kreditbetyg ytterligare tills det är dags för samlingslån jan 2020??

Tänker att det borde kunna göra litegrann på betyget iallafall?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Det skulle kunna ge en liten förbättring eftersom du får färre lånegivare. Men om tanken är samlingslån i jan då kommer du ha betalat av mer på de andra lånen än detta pga lägre ränta. Vilket betyder att du kommer ha mindre blanco i januari.

Du har rätt bra kreditbetyg redan nu, undee fyra är väl Bra. Varför vänta till jan?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vad är det för bank, din egna?

Om du kan få ett lån enbart på Bisnode och om dom dessutom inte registrerar det hos UC är det ju kalas!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 456
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Är det ett annuitetslån? Eller rak amortering

Svårt läge iaf..
Annuitets så är den skulden lika mycket i januari och du har knappt amorterat ett skit på den. Om du ändå ska lösa den med samlingslån sen direkt så är det galet att ta lånet ur ekonomisk synpunkt...

Men för UC vete fan. Blir förmodligen lägre...
Svårt att säga i sämsta fall samma typ
 

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Du har rätt bra kreditbetyg redan nu, undee fyra är väl Bra. Varför vänta till jan?

I januari har jag 0 ff kvar och betyget bordet vara bättre då. Just nu har jag räntor på 9-11%.. För att få dom lägre räntorna måste jag ner till 1-1.5% iallafall tror jag. Vet inte vad betyget hamnar på i januari men hoppas på att det går ner en bit till.
 

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Vad är det för bank, din egna?

Om du kan få ett lån enbart på Bisnode och om dom dessutom inte registrerar det hos UC är det ju kalas!

Nej inte min egna. Går runt så som det är idag, enda anledning till att ta lånet är att 4 lån är bättre än 6 .Frågan är hur mycket bättre det är. Räntan på dom 3 lånen som jag kan samla är ca 10.000 till januari. Räntan på det här kommer vara ca 18.000.
 

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Är det ett annuitetslån? Eller rak amortering

Svårt läge iaf..
Annuitets så är den skulden lika mycket i januari och du har knappt amorterat ett skit på den. Om du ändå ska lösa den med samlingslån sen direkt så är det galet att ta lånet ur ekonomisk synpunkt...

Men för UC vete fan. Blir förmodligen lägre...
Svårt att säga i sämsta fall samma typ

Ja annuitets så till januari betalar jag i princip bara ränta. Ska ringa dom på tisdag och se om man kan få en bättre ränta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vad är det för bank som erbjöd dig detta då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp